Rörlig bild i tryckt tidning

Entertainment Weekly som kommer ut 18 september blir först med rörlig reklamfilm i en tryckt tidning.

Det är tv-bolaget CBS som marknadsför sin hösttablå tillsammans med Pepsi som gör reklam för Pepsi Max. Det är bara prenumeranterna i New York och Los Angeles, som får en tidning med videoannonsen.

Los Angelesbaserade Americho har utvecklat tekniken och tillsammans med Omnicombyrån Ignition Factory har man gjort den unika annonsen. Läs mer här och ännu mer här.

Hör av dig!

Har du något du vill tipsa oss om på ADA, eller kanske bara har synpunkter på något vi publicerat på hemsidan. Maila gärna oss på info@adasweden.se




logo

Hej!
Fyll i formuläret för information och inbjudningar från ADA.
Vi skickar grejer max 1-2 gånger i veckan.
Du kan avanmäla dig när som helst.
Vi ses!
//ADA

* Obligatoriskt fält
Uppgiftslämnandet genom detta formulär betraktas som ett samtycke till personuppgiftsbehandling enligt personuppgiftslagen (PuL).

× Stäng