
Lush söker Copywriter med erfarenhet av designprogram
Publicerat 2016.11.18
Lush söker copywriter Är du lika rolig på engelska som på svenska? Vill du ha ett varierat arbete där du får jobba med översätt- ningar, produktcopy och skriva artiklar om allt från colombianskt kakaosmör till information om kampanjer för mänskliga rättigheter? Sitter du just nu och irriterar dig lite på hur denna jobbannons är skriven och tänker att du hade velat göra det annorlunda? Då är det stor chans att du är den vi söker. Tjänsten är på deltid och utgår från centrala Göteborg i ett litet men effektivt Branding-team där varje dag innehåller chanser att lära sig något nytt. Som copywriter på Lush kommer du att översätta samt skapa all copy för både retail och digital. Vi jobbar reaktivt och dynamiskt och vi tror att den som kommer trivas hos oss är organiserad med god förmåga att effektivt schemalägga sin tid samtidigt som hen har ett intresse för både skönhetsprodukter och etiska frågor.
Vem är du och vad kan du?
• Behärskar InDesign och Illustrator • Ansvarsfull och strukturerad • Öppen för nya utmaningar och är en flexibel tänkare • Uttrycker dig lika inspirerande på svenska som på engelska
Vilka är Lush?
Sedan etableringen för 21 år sedan, har Lush drivits av innovation och etik. Skapare av pionjära skönhets- produkter som den brusande badbomben, duschjellies och solida schampokakor, lägger Lush vikt vid användandet av färska ingredienser som ekologiska frukter och grönsaker. Lush kämpar oförtröttligt mot djurförsök och driver en omfattande avdelning för Etiska Inköp som stöttar rättvis handel och samhällsuppbyggande initiativ. Lush leder kosmetikaindustrin kring att kämpa mot över- förpackning genom att driva kampanjer för att upplysa allmänheten och genom att utveckla produkter som kan säljas “nakna” till kunden utan någon förpackning alls. Lush har tilldelats RSPCA Good Business Award för 2006, 2007 och 2009, tillsammans med PETA Trailbla- zer Award for Animal Welfare år 2006. Två av Lushs grundare, Mark och Mo Constantine tilldelades också OBEs för sin verksamhet i skönhetsindustrin år 2010. Lush vann Best In Business år 2014 vid Observer Ethical Awards, World’s Most Ethicla Retail Congress och butikerna och hemsidan röstas regelbundet fram I toppen vid tidningen Which? Kundserviceomröstningar. Idag finns Lush i 47 länder med 932 butiker, 38 hemsidor världen över och ett globalt nätverk av appar, publiceringskanaler och digitala forum på mer än 30 olika språk. www.lush.com
Intervjuer kommer att ske löpande och sista dag för ansökning är 8e december. Maila din ansökan tillsammans med CV och ett arbetsprov till: nadine@lush.se