Foto: ADA

Storstadsbarometern

Unga heta storstadsbors värderingar brukar ses som en föraning om hur resten kommer tänka om ett par år. tidningen Nöjesguiden och kommunikationsbyrån PS Communication har genomfört en trendspaning med hjälp av 400 av Nöjesguidens läsare, de kallar den Storstadsbarometern. Så här förstod vi attityderna:

Inte så viktigt med hotshot-karriärer. Hellre ett trevligt och personligt anpassat yrkesliv, som t.ex möbeltapetserare eller surdegsbagare. Gärna med sextimmars dagar.

Minskad konsumtion, helt ok, men gärna hög kvalitet i det man väl köper.

Hellre  mysiga hemma kvällar med långa diskussioner om recepten och de ekologiska och närodlade råvarorna än att vara ute och bröta på krogen.

Gärna ordning och reda med mycket vardags rutiner, inga sms-lån här.

P1, svampplockning och koll på kultur är hett.

Väljer bort köpcenter för små specialiserade affärer i närområdet.

Individuell stil inte så viktigt, duger fint att se ut som de flesta.

Odling gillar man, gärna tillsammans, överhuvudtaget nykollektivism på väg in i värmen igen. Gott om 70-talsvärderingar men lite mer jordnära…

Hör av dig!

Har du något du vill tipsa oss om på ADA, eller kanske bara har synpunkter på något vi publicerat på hemsidan. Maila gärna oss på info@adasweden.se




logo

Hej!
Fyll i formuläret för information och inbjudningar från ADA.
Vi skickar grejer max 1-2 gånger i veckan.
Du kan avanmäla dig när som helst.
Vi ses!
//ADA

* Obligatoriskt fält
Uppgiftslämnandet genom detta formulär betraktas som ett samtycke till personuppgiftsbehandling enligt personuppgiftslagen (PuL).

× Stäng