Lokalt

Prisade av MiG

Publicerat 2011.10.04

    Way Out West, Emelie Kanter och Jesper Larsson får pris av MiG, Marknadsföreningen i Göteborg.

    Way Out West blir årets marknadsförare, Emelie Kanter årets säljare och vår egen Jesper Larsson blir årets kommunikatör. Motiveringarna lyder så här:

    Årets Marknadsförare 2010 är Way Out West
    ”Årets Marknadsförare 2010 har målmedvetet etablerat sig som ett nyskapande och starkt koncept i Göteborg. Arrangören har med fingertoppskänsla skapat en innovativ och hållbar evenemangsidé som kombinerar musikupplevelse i världsklass med storstadens utbud. Genom öppenhet för idéer och inkluderande samarbeten tar de nya spännande kliv framåt och de får med självklarhet och kreativ tonalitet stor internationell uppmärksamhet.”

    Årets kommunikatör 2010 är Jesper Larsson.
    “Årets Kommunikatör 2010 värnar kontraster och magiska möten i en värld av kreativitet. Från Tokyo till Göteborg har han på japanska hämtat hem “ljudet av konversation” – Pecha Kucha! Globalt möter lokalt också i projektet Creators Inn by Elvine där han och det lokala klädmärket Elvine skapat möjligheten till övernattning och mötesforum för kreatörer på besök I Göteborg. Årets kommunikatör skapar i dess sanna bemärkelse, lokala plattformar för kreativ kommunikation!”

    Årets Säljare 2010 är Emelie Kanter
    ”Årets säljare 2010- har med stort engagemang, mod och envishet, mot alla odds lyckats bygga upp en verksamhet utifrån ett starkt socialt behov sprungen ur en ödetomt i Ghana. Genom idogt arbete har hon lyckats finansiera verksamheten genom sponsorer och givare och därmed gjort det möjligt att vända en hopplös situation för 80 hemlösa gatubarn till friska och glada barn! Inte helt utan möda har hon också lyckats få skolan registrerad av Ghanas skolmyndighet.”