Bild: Fitz Crittle Photography/Flickr Creative Commons

Mycket prat om influencers nu

Influencer marketing, det vill säga att använda sig av tongivande personer i sociala medier för att sprida sitt budskap, börjar nu förtydligas som en egen bransch. De bildar nu sin egen branschorganisation Influencers of Sweden och framställs även ibland som (den nya) The golden opportunity för reklammakare.

Gemensam bloggvaluta och regler för annonsmärkning tas också fram i andra samarbeten mellan Sveriges Annonsörer och influencerföretaget Tailsweep.

Läs här om vilka summor det kan handla om för Influencern

Hör av dig!

Har du något du vill tipsa oss om på ADA, eller kanske bara har synpunkter på något vi publicerat på hemsidan. Maila gärna oss på info@adasweden.se




logo

Hej!
Fyll i formuläret för information och inbjudningar från ADA.
Vi skickar grejer max 1-2 gånger i veckan.
Du kan avanmäla dig när som helst.
Vi ses!
//ADA

* Obligatoriskt fält
Uppgiftslämnandet genom detta formulär betraktas som ett samtycke till personuppgiftsbehandling enligt personuppgiftslagen (PuL).

× Stäng