Från "Bäst sedan 1994" för AMF av F&B

 Från "Bäst sedan 1994" för AMF av F&B

Övrigt

Världens bästa tävling för svensk reklam

Publicerat 2011.01.12

    Årets guldäggskampanj släpptes precis. CP+B Europe, som ligger bakom den,  låter tre jurygrupper av prisbelönta reklamkreatörer från Ghana, Riga och Hong Kong omvärdera fjolårets vinnare. Se filmen med deras reaktioner över förra årets guldäggsvinnare som Ica Stig och "Bäst sedan 1994" med referenser till Mimmi och Reine från Tre kronor på guldägget.se.

    - Guldäggets jurymedlemmar handplockas med stor omsorg. Vi vill påminna om det och vikten av kulturell förståelse när man bedömer kommunikation. Det är något de internationella motsvarigheterna till Guldägget inte kan erbjuda, säger Gustav Martner, Executive Creative Director på CP+B Europe.

    - Vårt experiment visar att det finns internationell reklam som fungerar lika bra i Afrika som Europa - men att det inte alls behöver betyda att det är den reklam som älskas mest av svenskarna och bedömts som intressantast och mest relevant av Guldäggets jury, säger Martner vidare.