Lokalt

Vad kan Pippi lära Dalsland?

Publicerat 2011.03.16

    Det dalsländska designprojektet Ur Skog arrangerar ett antal seminarier som en del av sin omvärldsbevakning. I slutet av mars ställer man frågan; Hur bygger man ett varumärke som signalerar goda värden?

    Genom goda exempel vill projektet bygga upp ett varumärke som håller i framtiden.

    Bland annat kommer Mikael Ahlerup, omskriven vd för sagoparken Astrid Lindgrens värld i Vimmerby som vågade satsa allt på kulturarvet. Han lade ner hamburgeriet, lyfte ut storsäljande souvenirer, rensade parken från alla varuleverantörernas logor och dubblade omsättningen.

    Dessutom kommer Karin Stenmar CSR-chef på Nudie Jeans och Sara Lund grafisk formgivare. Dagen avslutas med en debatt med Not Quite. Moderator är Claes Boman.

    Seminariet, den 29 mars, är öppet för alla men anmälan krävs. Lunch och eftermiddagsfika kostar 150 kr och betalas vid ankomst. Skicka din anmälan med lunchreservation till barbro.erlandsson.bratt@steneby.se senast 5 dagar innan seminariet. Först till kvarn.