Bild: Timothy Neesam (GumshoePhotos) / Flickr Cretaive Commons

 Bild: Timothy Neesam (GumshoePhotos) / Flickr Cretaive Commons

ADA gör

ADA gör: The value of Design för business

Publicerat 2016.01.22

  • ADA event
  • Affärer
  • Design
  • Digitalt
  • Forskning

--------FULLSATT-----------

Lunch hour med Nathan Shedroff. Nu tar vi en djupare titt på relationen mellan säljbarhet och design för att ge er fler och bättre argument och nya insikter.

I samarbete med Business & Design Lab, tar vi hit Nathan Shedroff, från den banbrytande masterutbildningen i designstrategi på California College of Arts som har en bred och lång erfarenhet inom designstrategi.

Så här presenteras han på engelska, vilket naturligtvis också är det språk som seminariet kommer att ha:

Nathan is the chair of the groundbreaking Design MBA programs in design strategy at California College of the Arts in San Francisco. The programs unite the perspectives of systems thinking, design and integrative thinking, business models, sustainability, and generative leadership into a holistic strategic framework. Before academia, he was a pioneer in multi- and online media.

His book Making Meaning: How Successful Businesses Deliver Meaningful Customer Experiences, co-written with two members of the Silicon Valley–based strategic consultancy Cheskin, explores how companies can specifically create products and services to evoke meaning in their audiences and customers.

Läs mer om Nathan Shedroff på hans hemsida

----------------------------------------------------
Seminariet hålls på engelska.
När: 4 februari 2016 kl 12-13
Var: SKF-salen, Handelshögskolan, Vasagatan 1

Arrangör: ADA och Business & Design Lab
--------------------------------------------------

Det är kostnadfritt att delta men det är ett begränsat antal platser så vi vill att ni anmäler ersenast den 2 februari till info@adasweden.se / seminariet är tyvärr fullsatt

(Ingen lunch serveras)

----------FULLSATT-----------