Social Media Club Göteborg

Social Media Club Göteborg

Publicerat 2015.02.27

Tema:

Hur företag och organisationer hanterar sin kommunikation i sociala medier. Vilka delar av arbetet gör de själva och vad anlitar de konsulter och byråer för att göra?

Diskussionsfrågor:

  1. Vem skall ta ansvaret för ett företags sociala medier, anställda in-house eller konsulter?

  2. Vilka kan konsekvenserna bli av valet ovan?

  3. Är automatiserade flöden tecken på megafonbeteende, lathet eller är de smarta personliga assistenter?

  4. Vad finns det för fördelar och risker med att låta flera anställda i en organisation vara involverade i arbetet med sociala medier?

  5. På vilket sätt kan konsulten fortfarande bidra till arbetet med sociala medier nu när organisationerna i allt större grad behärskar det själva?

Datum: 2015.02.27

Tid: 11:30

Plats: Entreprenurial Hive

Arrangör: Maria Gustafsson/Social Media Club Göteborg

Webbsida: https://www.facebook.com/events/515064758633725/