SEMINARIUM: Anpassa säljarbetet till kundernas nya köpbeteende

SEMINARIUM: Anpassa säljarbetet till kundernas nya köpbeteende

Publicerat 2015.05.26

Välkommen 26 maj till vårens sista seminarium på Göteborgs Kommunikationshus, denna gång med Maria Ulfvin Larsson. Kom, lyssna, lär, mingla och diskutera!

Möjligheten att hitta information i digitala kanaler har förändrat vår köpprocess. Innan vi kontaktar en leverantör är vi väl pålästa.

På vilket sätt kan du som leverantör möta kunderna där de är och hur påverkar det din säljprocess?

”Social selling” innebär att man möter beslutsfattare tidigt i köpprocessen och får ett bättre utgångsläge när kunden är mogen att köpa.

Vad innebär detta för säljprocessen? Har den traditionella säljaren gjort sitt?

Maria berättar hur du kan anpassa ditt säljarbete till kundernas nya sätt att köpa varor och tjänster.

Maria Ulfvin Larsson har arbetat med värdeskapande lösningsförsäljning i IT-branschen i många år och driver sedan 2009 sin egen konsultverksamhet inom säljutveckling. Där hjälper hon företag att korta ned säljcykeln genom att arbeta effektivt och smart, så att de säljer mer och får nöjdare kunder.

Föredraget är kostnadsfritt men antalet platser begränsade, så anmäl dig i god tid. Efter föredraget blir det diskussion och mingel. Enklare tilltugg serveras.

Tid: Mellan 16:45 och 19:00 Föredraget börjar kl 17:15

Anmäl dig här: www.goteborgskommunikationshus.se/Seminarier.asp

Datum: 2015.05.26

Tid: 17:15

Plats: Göteborgs Kommunikationshus, Norra Hamngatan 40, 411 06 Göteborg (4:e våningen)

Arrangör: Göteborgs Kommunikationshus

Webbsida: http://www.goteborgskommunikationshus.se/Seminarier.asp