Bio ADA: Gaming the real world (Skövde)

Bio ADA: Gaming the real world (Skövde)

Publicerat 2017.11.02

Stadsplanering kombinerad med dataspel skapar delaktighet. Vill du veta hur? Missa inte exklusiva visningar av filmen Gaming the real world, torsdag den 2 november i Skövde.

Världens städer ställs ständigt inför svåra utmaningar för att utveckla allt från boendemiljöer och ytor för rekreation till affärsområden och infrastruktur för trafik. För att kunna skapa hållbara miljöer med hänsyn till mångas intressen och behov är det avgörande att göra de som bor i städerna delaktiga i utvecklingsarbetet. Dataspelsbranschen är oerhört kraftfull när det kommer till realistisk visualisering och engagemang från användare. Genom att integrera stadsplaner och ritningar till spel som människor lättare kan ta till demokratiseras processen för påverkan inspel och att lansera nya spännande idéer och lösningar.

I filmen Gaming the real world får du kunskap, tips och idéer på hur spelutvecklare i nära samarbete med bland andra FN och Svensk Byggtjänst lyckats få invånarna att bli mer delaktiga i utformandet av sin stad. Filmen belyser tre exempel på hur spelen Minecraft, Cities: Skylines samt Block’hood använts i gestaltningen av projekt i Stockholm, Katmandu och Nairobi.

Kolla in filmens trailer (Länkas till trailer)

Fakta för filmvisningarna Plats: Högskolan i Skövde, Hus E, Biografen (E000) Datum: 2 november 2017 Tider: klockan 10.00 respektive 14.00.

Det kostar ingenting att gå, men platserna är begränsade. Anmäl dig via formuläret för att boka och säkra din plats. Var noga med att klicka i vilken av de två visningarna du vill gå på. Anmälan stänger måndag 30 oktober. Välkommen.

Datum: 2017.11.02

Tid: 10:00

Plats: Högskolan i Skövde, Hus E, Biografen (E000)

Arrangör: ADA, Gothia Innovation AB

Webbsida: http://www.gsp.se/sv/event/gaming-the-real-world-spel-som-forandrar-varlden