foto: Jessica Humleklo

Ut och sälj!

Igår hade vi vårt andra affärsseminarium. Det handlade det om sälj och lockade över 120 personer att komma till Göteborgs Stadsmuseum.

Maria Wannefalk, VD på PresentationSupport Sweden inledde, här är några av hennes råd. Förbered dig alltid ordentligt inför presentationer  och glöm inte nyttan för mottagaren.Bilderna och presentationen måste hänga ihop. Rätt genomförd presentation stärker varumärket.Ta reda på vem målgruppen är, rätt framtoning för rätt målgrupp och var hellre kort och koncis än långrandig och tråkig, man har glömt 75% av informationen efter 24 timmar.

Dag Agård, varuhuschef på NK i Göteborg följde upp med att tala om vikten av att se sig själv som anställd på ett företag, då är det lättare att sälja in både en tjänst eller en vara. Tänk efter ordentligt före ett möte, det gäller att tänka annorlunda, våga tänka otänkta tankar. Vikten av att tänka - vem är varan tänkt för? Vilka önskemål och krav har min målgrupp? Vilka produkter skall jag konkurrera ut för att en ny vara skall komma in? Vilket pris är kunden beredd att betala? Priset handlar mycket om upplevelsen och värderingar. Andelen kunder som inte har bestämt sig för vad de skall köpa när de går in i en butik har ökat de senaste åren.

Nästa affärsseminarium är onsdagen den 2 december, då handlar det om momsfrågor, bokföring, avdrag och tekniska tips.

  • Dela artikeln via mail
  • Dela artikeln på Facebook

Hör av dig!

Har du något du vill tipsa oss om på ADA, eller kanske bara har synpunkter på något vi publicerat på hemsidan. Maila gärna oss på info@adasweden.se




logo

Hej!
Fyll i formuläret för information och inbjudningar från ADA.
Vi skickar grejer max 1-2 gånger i veckan.
Du kan avanmäla dig när som helst.
Vi ses!
//ADA

* Obligatoriskt fält
Uppgiftslämnandet genom detta formulär betraktas som ett samtycke till personuppgiftsbehandling enligt personuppgiftslagen (PuL).

× Stäng