Bild: IDEO

Mäta innovationsförmåga?

Innovation är inte bara ett buzzword, utan The Buzzword. Det som ska rädda oss från framtidens utmaningar, vare sej det handlar om klimathot, kompetensutmaningar från Asien eller robotarnas intåg på arbetsmarknaden. Många vill jobba innovativt, och säljer bilden av sig sälva och sitt företag/tjänster som innovativa. Men kan man mäta detta? IDEO gav sig fanken på att göra det och hävdar att de har lyckats.

Creative Difference heter tjänsten, som säkerligen kostar mucho. IDEO har använt sin samlade kunskap från 26 år i branschen och skapat en karta över hur ett innovativt företag ser ut, baserad på sex olika kriterier (se bild.) De mappar sedan företag med frågeundersökningar och ser hur de kan optimeras utifrån dessa kriterier. Har man inte råd att anlita IDEO, kan man få en massa tips och inspiration i deras podcast samt fbpage. Spännande läsning för alla hursom.

Läs mer här och här

Hör av dig!

Har du något du vill tipsa oss om på ADA, eller kanske bara har synpunkter på något vi publicerat på hemsidan. Maila gärna oss på info@adasweden.se




logo

Hej!
Fyll i formuläret för information och inbjudningar från ADA.
Vi skickar grejer max 1-2 gånger i veckan.
Du kan avanmäla dig när som helst.
Vi ses!
//ADA

* Obligatoriskt fält
Uppgiftslämnandet genom detta formulär betraktas som ett samtycke till personuppgiftsbehandling enligt personuppgiftslagen (PuL).

× Stäng