Kreativt kapital

Lars Strannegård och Emma Stenström har kommit med en ny bok: Kreativt kapital – om ledning och organisation i kulturella och kreativa näringar.

Boken handlar bland annat om huruvida man kan bli kreativ på beställning och om det finns sätt att effektivisera kreativitet – så att det skapas fler nya idéer, produkter och tjänster med mindre resurser? Den består av 23 fallstudier av företag inom arkitektur, design, film, mode, och reklam, tex Filippa K, Whyred, Debaser och Zaha Hadid.

Boken är en sammanställning av resultaten från de forskningsprojekt om arbetsledning och organisation i ”kreativa företag” som har skett inom ramen för handlingsplanen för kulturella och kreativa näringar. Du kan läsa ett utdrag ur boken hos Kulturekonomi och här kan du beställa den.

Hör av dig!

Har du något du vill tipsa oss om på ADA, eller kanske bara har synpunkter på något vi publicerat på hemsidan. Maila gärna oss på info@adasweden.se




logo

Hej!
Fyll i formuläret för information och inbjudningar från ADA.
Vi skickar grejer max 1-2 gånger i veckan.
Du kan avanmäla dig när som helst.
Vi ses!
//ADA

* Obligatoriskt fält
Uppgiftslämnandet genom detta formulär betraktas som ett samtycke till personuppgiftsbehandling enligt personuppgiftslagen (PuL).

× Stäng