Bild: Privat

Hej vad gör ni Thérese Bohlén-Kinn och Nina Friman?

Under Cannes Young Lions om ett par dagar tävlar Thérese Bohlén-Kinn och Nina Friman, kreatörer på Welcom, mot 400 andra begåvade unga kreatörer från hela världen. I den svenska Young Lions-tävlingen som avgjordes i Stockholm i slutet av april handlade det om att uppmärksamma svenskarna om vanvårdade och hemlösa djur med avsändare Djurskyddet, och den vinsten tog alltså teamet hem. Nu är det dags att åka till Cannes och tävla, den 16 juni går tävlingen av stapeln. Vi ville veta mer såklart.

Hej Thérese och Nina, vad gör ni?
Vi flänger mellan filminspelningar, logo-skisser och fb-annonser. Men just nu sitter vi och planerar en image-plåtning för en av våra kunder.

Grattis till vinsten! Hur tänkte ni med er lösning av Djurskyddets annonser?
Tack snälla! Vi ville spegla vår samtid med ett relevant samhällsfenomen samtidigt som vi ville få Djurskyddet att sticka ut ur mängden bland traditionell kommunikation bland välgörenhets-/djurrättsorganisationer. Vi fokuserade på att försöka pricka målgruppens känslor och att skapa något som gick hand-i-hand med Djurskyddets värderingar och mål – detta genom att ringa in Djurskyddets USP i förhållande till andra organisationer.

Hur viktig är Cannes Young Lions-tävlingen för er karriär framöver?
Framför allt ger det oss ett självförtroende och ett kvitto på att vi gör något rätt. Och en fantastisk möjlighet att hämta inspiration och utvecklas i Cannes. Vi är sjukt taggade på att suga åt oss så mycket som möjligt av briljansen hos branschens bästa. Och samtidigt sätta en visuell målbild om att komma tillbaka till Cannes Lion för att stå på prispallen.

Är det viktigt att hitta en fast kreatörspartner, eller funkar det lika bra med alla?
Både och. Det är såklart toppen att ha någon man klickar extra bra med. Att ha någon som kompletterar, utmanar och lyfter en är fantastiskt. Men ibland behöver man bryta upp och byta perspektiv. Att tänka för lika är aldrig bra.

Något speciellt sätt ni preppar nu på inför resan?
Så här tätt inpå tävlingen försöker vi mest ladda upp så mycket energi som möjligt och återhämta oss från många veckors tungt jobb. Men så  sätter vi oss så klart också in i hur själva tävlingen kommer gå till och förbereder oss genom att läsa på om olika ideella organisationer som skulle kunna bli potentiella uppdragsgivare under tävlingen.

Lycka till!
Stort tack! Vi ser fram emot att försvara Sveriges färger och ska göra vårt bästa.

Hör av dig!

Har du något du vill tipsa oss om på ADA, eller kanske bara har synpunkter på något vi publicerat på hemsidan. Maila gärna oss på info@adasweden.se




logo

Hej!
Fyll i formuläret för information och inbjudningar från ADA.
Vi skickar grejer max 1-2 gånger i veckan.
Du kan avanmäla dig när som helst.
Vi ses!
//ADA

* Obligatoriskt fält
Uppgiftslämnandet genom detta formulär betraktas som ett samtycke till personuppgiftsbehandling enligt personuppgiftslagen (PuL).

× Stäng