Foto: Sjöräddningssällskapet

 Foto: Sjöräddningssällskapet

Övrigt

Guldfrukost

Publicerat 2007.06.18

    Fredagen den 15 juni samlades ca 300 personer för att delta i MiG (Marknadsföreningen i Göteborgs) traditionella Guldfrukost på Elite Park Avenue.

    Priser som delades ut var årets marknadsförare, årets säljare, årets informatör och årets design.

    Årets design 2007 gick till 100-årsjubilerande Sjöräddningssällskapet med motiveringen _“Funktionella och synliga båtar och kontors- och utbildningslokaler, tydlighet i information, utbildning, tidskrifter, annonser, varumärke, och inte minst ändamålsenliga profilprodukter stärker upplevelsen av deras kärnvärden: Trygghet, säkerhet och frivillighet. Genom hela sin verksamhet använder pristagaren design vilket gör att man känner igen dem direkt.”_

    Årets marknadsförare blev Ostindiefararen Götheborg, årets informatör blev Joakim Kenndal på Stena Line och årets säljare blev Nisse Olsson från de hemlösas tidning Faktum.

    Förra året gick årets design till DEM collective och deras arbete med design inom ekologiskt och rättvist tillverkade kläder. DEM berättade att de fått bra flyt i sin verksamhet och mycket medial uppmärksamhet. De har också startat en butik i Göteborg.

    Juryn för Årets Design 2007:

    *Kaj Abbestam, Stiftelsen Svensk Industridesign

    *Daniel Erixson, Innovaform AB

    *Björn Hellström, Mässhuset Björn Hellström AB (ordförande)

    *Mia Leterius, ADA

    *Lina Odhe, Sveriges Designer

    Läs mer på

    GP

    MiG

    Sjöräddningssällskapet

    DEM collective