Bild: >>Breanna/Flickr Creative Commons

 Bild: >>Breanna/Flickr Creative Commons

ADA gör

ADA gör: Att använda servicedesign för innovation, en konkret metodkurs

Publicerat 2017.11.17

  • ADA
  • Innovation

Varför använda servicedesign för innovation och affärsutveckling? När man genom servicedesignmetodiken fokuserar på användaren och även den situation i vilken produkten, tjänsten eller processen ska användas så kan radikala, innovativa utvecklingsssteg tas. Som kreatör är detta ibland omedveten kunskap, som vi nu vill hjälpa till att sätta ord på.

Att ständigt iterera resultatet genom att systematiserat lyssna in och analysera inputen från de olika användarna av en tjänst eller produkt (även producenter, säljare och andra i ekosystemet kring produkten är relevanta här), men att sedan dessutom addera sin egen kompetens som kreatör på toppen kan leda till dessa radikala resultat. Metoden kan användas av kreatörer både för att utveckla sin egen verksamhet men den blir också en kompetens man kan sälja till sin kund.

Vill du vara med och testa detta i ett innovationslabb? I vår två halvdagars workshop är du som deltar själv med och utvecklar arbetsmetoden och du får handledning i att tillämpa den i ett eget case. Från sina befintliga case skapar alltså deltagarna i labbet nya kunderbjudanden med ett nytt innehåll av tjänster och upplevelser samtidigt som de lär sig och tillsammans utvecklar en metodik.

-----------------------

Tid: 30 november (kl. 13:00-16:00), 1 december (kl.13:00-16:00)
Plats: Business Region Göteborg, Norra Hamngatan14. Anmäl dig i receptionen.

Anmälan sker till info@adasweden.se (Det är kostnadsfritt att delta men begränsat med platser så vänta inte med din anmälan.)

-----------------------